Interview in 'De Sloef'

Interview in 'De Sloef'

Rudie Martens: van Jeugdplan naar Young BusinessClub

Vraag Rudie Martens wat voor bedrijf Vallura is en hij gaat achterover zitten, denkt even na en komt met een duidelijk en begrijpelijk antwoord: “Vallura is een bedrijf dat tot doel heeft pensioen- en fiscale vraagstukken begrijpelijk, toegankelijk en inzichtelijk te maken.” Taaie kost omzetten in Jip en Janneke taal, maar dan anders. “Zeker anders. Jip en Janneke, dat is tegenwoordig vrij normaal, maar wij proberen onze materie ook visueel inzichtelijk te maken. Daarmee weten we de zakelijke markt te bespelen. Met name kleinere bedrijven die vaak met veel vragen zitten, weten we op deze manier goed van dienst te zijn.”

Deze bijzondere aanpak is één van de manieren waarop Vallura zich onderscheidt van anderen. “Ik ken eigenlijk ook geen ander bedrijf dat exact hetzelfde doet. Dus de combinatie van een stukje belasting bekijken en combineren met pensioenvraagstukken, dat is wel speciaal. Maar tegelijkertijd zijn er wel een heleboel organisaties in de accountancy die veel verstand van belastingen hebben en assurantiekantoren die veel verstand van pensioenen hebben. Maar gespecialiseerd zijn in de combinatie van die twee, ja, dat maakt ons denk ik wel uniek.”

Martens is een jonge ondernemer die zich nadrukkelijk profileert binnen het netwerk van VVV-Venlo. Hij is bestuurslid van de Young BusinessClub van VVV en draagt de club een warm hart toe. “Mijn betrokkenheid komt mede voort uit het feit dat ik vond dat er in de businessclub te weinig jonge ondernemers rondliepen. Ik gaf aan best mijn steentje te willen bijdragen als de club daar iets mee wilde doen. Toen bleek al snel dat er al plannen waren om een Young BusinessClub op te starten. Dat een-tweetje was snel gemaakt natuurlijk.”

Maar dat hart voor VVV-Venlo is niet alleen op zakelijke basis gegrond. “Voetbal is een passie van me”, legt Martens uit. “Ik voetbalde zelf bij RKMSV  in Meijel en heb nog een tijdje deel mogen uitmaken van het jeugdplan van VVV-Venlo. Dus vanuit die tijd als jonge jongen is de affiniteit met de club al ontstaan. Het feit dat het zakelijke hier gecombineerd kan worden met het sportieve is voor mij iets heel bijzonders. Ik ben geen nieuw gezicht hier bij de businessclub, maar Vallura is wel een nieuwe naam. Ik ben blij dat ik op deze manier kan laten zien wat Vallura is en wat we doen. Voor mij is VVV-Venlo het ideale platform.”


Terug naar nieuws